Is een mooie Instagram feed noodzakelijk?
Handig om te weten
Is een mooie Instagram feed noozakelijk?
Scrollend door jouw Instagram voel je ineens een paniekerig gevoel opkomen. Je ziet de concurrent voorbij komen met weer een prachtige foto en bekijkt eens haar Instagram feed. De enige prachtige foto na de andere foto zie je voorbij komen. Het benauwd je een beetje. Moet jij dit ook doen? In deze blog leggen wij je het nut uit van een gestyleerde Instagram feed, ook krijg je tips over jouw Instagram feed.
Wees jezelf
Het korte antwoord: Nee, dit hoef jij niet te doen. Er zijn accounts die een prachtig werk maken van de Instagram feed waar anderen er geen enkele moeite voor doen, en ook een grote following hebben. Het uiterlijk van jouw Instagram feed draait dus niet zo zeer bij aan jouw online groei.
Wel kan een gestyleerde Instagram feed ondersteunend zijn aan wat je doet. Stel je bent stylist of interieuradviseur, dan is styling een onderdeel van jouw werk. Hierdoor is de styling van jouw online aanwezigheid dus ook direct een visitekaartje.

Social media vraagt om authenticiteit. Voor de een is dat een gestyleerde weergave van het leven (de succesvolle influencer bijvoorbeeld) voor de ander is dat het plaatsen van ongefilterde foto’s omdat hij/zij daar voor staat. Heb je een onderneming in het leveren van materialen voor de bouw dan zijn ongefilterde ‘rauwe’ foto’s aanvullend op het verhaal dat jij online verteld.
Het belangrijkste is dat jij jouw persoonlijkheid laat doorschemeren in jouw feed. Mensen zijn nieuwsgierig en willen alles weten over de ander. Dat is ook waarom foto’s met een persoon erop beter werken dan foto’s zonder persoon erop. Het wekt een emotie op en mensen zijn nieuwsgierig, mensen kijken is het allerleukste om te doen.
Het is oké als jij af en toe (of misschien zelfs wat vaker) een foto van jezelf tussendoor laat zien, zo krijgen mensen een beeld bij wat je aan het doen bent.
Als ondernemer weet je dat je er niet voor iedereen kunt zijn. Zo is het ook op social media. Jij bent jij en jij hebt jouw verhaal die je online deelt. Of dat nu met een gestyleerde Instagram feed is of niet, het moet bij jou en jouw onderneming passen.
Tips
- De allerbelangrijkste tip die we je kunnen geven als ondernemer: blijf dicht bij jezelf. Kan het je echt niet interesseren of dat je een mooie Instagram feed hebt? Doe het dan niet en maak je er ook niet druk om;
- Zorg ervoor dat je één filter gebruikt voor al jouw foto’s zodat je een stel krijgt in jouw foto’s (of gebruik helemaal geen filter);
- Je hoeft geen foto’s van jezelf of jouw medewerkers te delen maar wanneer jouw doelgroep jou persoonlijk kent (stel je bent bakker) dan is het verstandig om jou en jouw medewerkers in jouw feed te laten terugkomen om de betrokkenheid te verhogen.
Zet ‘m op op Instagram. Wees je authentieke zelf en blijf bij je verhaal, wat deze ook moge zijn. Ben je op zoek naar meer informatie over de aanpak van jouw social media? Plan een gratis adviesgesprek in waarin jij vrijblijvend advies ontvangt over jouw Instagram aanpak.
Comments are closed.